Road Captain - Irasok

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Road Captain




A RoadCaptain-szerintünk….



Vezesse a csapatot A-ból, B-be.
Legyen tisztában az útvonal sajátosságaival a várható időtartammal, belekalkulálva egy esetleges (Honda) defektet.
Ennek megfelelően tűzze ki az indulási időpontot, és a gyülekezési helyet.

Indulás előtt (legalább) ismertesse a többiekkel legalább vázlatosan az útvonalat, a megállási, és pihenőhelyeket.

Dolgozzon ki egyezményes kar vagy egyéb jelzéseket
(megállás, fordulás, előre engedés…stb)!

Tudja, hogy kinek a legkisebb a hatótávolsága, tudja, hogy kinek gyengébb a motorja, vagy a képessége, és ennek megfelelően
ossza be Ő a sorrendet.

Értelemszerűen a lassúbbakat vegye maga mögé, vagy ha van extrém lassú, vagy idegen, azt tegye a sor végére, a
TuTi szerint, majd mindig bevárjuk, vagy bevárja az előtte haladó.

Figyelmeztesse, ha valaki nem tartja be az általunk, hozott szabályokat, mert ez mindenki biztonságát veszélyezteti!

Ismernie kell, kinek a legszélesebb a motorja, ha a forgalmi helyzet úgy hozza, küldje előre, mert, ha az elfér, akkor mindenki elfér!

Olyan sebességet válasszon meg, hogy a Team (csapat) egybe tartható legyen!

Azt ugye már tudjuk, hogy akár öt motornál is a hátsó 10-15-km/h-val gyorsabban kell, hogy haladjon…ha sokkal több a motor, akkor ez is „nyúlik”.

Ha olyan vonulásban van részünk (sok motor, esküvő, stb..) akkor jelöljön ki
„záró” embert(Hangman),vagy embereket, akik a problémás kereszteződésekben, körforgalomban, elvégzik a zárást.
Ugyan ez vonatkozik egy-egy megálláskor való továbbindulásra, ha az egyszerre való kihajtás nem biztosított!
Mondanom, se kell, hogy a többi, ilyenkor ne tököljön, hanem söpörjön, mert a biztosító ember háta lesz nyálas!!
Ez a „Vizesmenet-II.” tanulsága is!

Elinduláskor vagy parkolóból kihajtáskor, ha a forgalom szükségessé teszi, akkor értelemszerűen, célszerű a Hangman-t kiküldeni zárni, hiszen neki csak be kell állnia a sor végére.
A Hangman viszont addig ne álljon ki, amíg az RC. ezt nem jelzi, így elkerülhető a szükségtelen kapkodás a blokkolt forgalom miatt.

Az kis országunkban sajnos nem valósítható meg, hogy egyszerre előzzünk, ezért mindig elegendő helye legyen a hátulról érkezőknek.

MINDIG tartsa szem előtt a BIZTONSÁGOT
, ez „űberel” minden egyéb szabályt!

Legyen képes mindenki zipzár alakzatban haladni
, nem szétszakítva a csapatot, természetesen a biztonsági távolságokat figyelembe véve!

Ezért is fontos a sorrend!
Ha valakit nem ismerünk, akkor ahhoz nem is szabad közel menni, illetve az se jöjjön a seggünkbe!

Pihenőknél
, figyeljen arra, hogy az összes motor biztonságban, és akadálymentesen parkolható legyen!

Törekedjen a nyári dögmeleg-ben az árnyékos parkolásra, mert (remélem) egyre többen féltik a csontjaikat, és ezért beöltöznek, abban pedig
nem pihenés a napon ácsorgás!

Talán, már mindenki rendelkezik olyan motorkezelési gyakorlattal,(ha nem akkor gyakorolni kell) hogy képesek legyünk vonalba parkolni, mint a nagyok!
Magunkról állítunk ki szegénységi bizonyítványt, ha erre képtelenek vagyunk.
Elinduláskor a sor, ahogy leállt, értelemszerűen ugyanabban a sorrendben induljon el, ahogy leállt.
Legyen már pofája!

A RC. addig ne tegye sebességbe a motorját
, amíg mindenki vissza nem jelzett (pl. karemelés), hogy menetkész!
Megálláskor a RC. mondja meg a várakozás, ill. az indulás idejét, hogy mindenki képben legyen.

Az RC. bármikor használhat „vakvezető kutyát”, amikor úgy ítéli meg, hogy gördülékenyebb lehet a haladás úgy, de a csapatért (sebesség, mozgás, stb..) akkor is ő felel.


Visszainduláskor határozza meg az indulás időpontját, a várható tankolás távolságát!

Senki ne váljon le a csapattól szó nélkül!

Vagy az utolsó pihenőhelyen beszéljék meg a RC-vel, és az előtte haladóval, hogy, hol akar leválni, vagy a RC. határozza meg, hogy az indulási helyre érkezzen mindenki, és utána a szélrózsa!

Ugyan ez igaz arra, ha valaki túrát tervez, és ő is akarja vezetni, akkor hajrá, de az lenne olyankor is az ideális, ha azt úgy tenné, mint egy RC.!

Egyebekben természetesen a
TuTi a mértékadó!


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz